Kolorowa koszulka
Reklamy przyszłości
Każda osoba wykonująca coś na „własną rękę” często myśli o jednej formie reklamy, która pozwoli na zdobycie niezliczonej ilości klientów. Niestety nie da się na szybko wymyślić innowacyjnego sposobu na reklamę, ale na pewno da się znaleźć kilka bodźców, które posłużą nam za filary reklamy przyszłości. Motywacją do napisania tego poradnika są dla nas Stany Zjednoczone. USA słyną z bardzo ciekawych rozwiązań marketingowych. Są znani ze sprytu oraz bardzo dziwnych zastosowań prostych rzeczy. W ostatnich latach prawdziwą furorę robią elektroniczne billboardy oraz balony reklamowe. Zachęcamy do dalszej lektury.
Tanie LED’y
Technologia LED skupia się na emisji światła w systemie eko. Innymi słowy żarówki LED są po prostu bardzo oszczędne i dają nam sporo mocy świetlnej (lumenów, lm). LED’y są tanie w produkcji, dlatego wiele firm zdecydowało się na stworzenie specjalnych ekranów, które dzisiaj w każdym kraju rozświetlają parkingi w miastach. Na takim ekranie można umieścić reklamę dosłownie wszystkiego. Bardzo wielu kierowców czeka na parkingu na kogoś i mając do wyboru siedzenie w samochodzie i słuchanie muzyki lub oglądanie czegoś na telebimie – kierowca zawsze wybierze telebim bo muzyki ma już po całym dniu dosyć.
Technologia LED jest bardzo ciekawa, a same ekrany nie kosztują majątku. Reklama na telebimach jest dzisiaj stosunkowo droga, ale kiedy ekran będzie stał w każdym zakątku miasta, to wtedy ceny będą bardzo atrakcyjne. Przewidujemy, że do roku 2018 wszystkie miasta w Polsce będą oferować reklamę na wielkich, 300 – calowych ekranach.
Wykorzystywanie przestrzeni powietrznej
Przestrzeń powietrzna jest w naszym kraju słabo wykorzystywana. W Stanach Zjednoczonych aż 4% przestrzeni powietrznej jest wykorzystywana, a w naszym kraju to tylko 1% lub nawet mniej. W USA bardzo popularne są balony z nadrukiem. To nic innego jak zwykły, mały balon helowy z napisem na materiale. Taki balon kosztuje kilka centów a wydrukowanie na nim reklamy kolejne kilka centów. Oczywiście większe firmy wykorzystują maksymalny potencjał balona i zamawia duży okaz z dużą powierzchnią reklamową. Taki balon lata sobie kilka dni nad miastem i generuje zainteresowanie. Zdaniem specjalistów jeden dzień emisji reklamy wystarczy na odbicie sobie kosztów, zaś cały późniejszy zarobek jest o tyle atrakcyjny, że większość firm podpisuje umowy na cykliczne reklamy balonowe. Oczywiście balony z helem nie mogą być non stop w powietrzu, ale przecież nikt nie będzie w nocy oglądał balonów na niebie bo w większych miastach bardziej widoczny będzie smog.
Reklama pod opakowaniem
Bardzo sprytny sposób na reklamę wymyślono w Rosji. Rosja jest krajem, gdzie produkuje się tony cukierków o smaku karmelowym. W samej Moskwie istnieje ponad 1000 firm zajmujących się pakowaniem cukierków lub ich produkcją. Rosjanie wpadli na pomysł, aby reklamę firmy sprytnie umieścić pod papierkiem, w który zapakowane są cukierki. Dzięki takiemu ruchowi prawie każda osoba odwijająca sobie cukierek doskonale widzi reklamę. W Rosji zazwyczaj reklamuje się nowe sklepy oraz strony internetowe.
Reklama pod opakowaniem to doskonały sposób na zdobycie klientów. Bardzo wiele papierków po cukierkach wala się po domach i dopiero kiedy ktoś zdecyduje się na zrobienie porządku, to dopiero wtedy zauważa się reklamę. We Francji zamiast papierków do pakowania cukierków używa się serwetek. W Paryżu produkowanych jest 5 milionów serwetek dziennie. Reklama na jednej serwetce to wydatek zaledwie kilku eurocentów, dlatego Francuzi uwielbiają umieszczać ciekawe reklamy na dnie serwetki. Szacuje się, że rocznie biznes serwetkowy przynosi Francji 900 milionów Euro, a firmom decydujących się na serwetkową reklamę aż 4 miliardy Euro.
Kolorowa koszulka
Polacy również są znani z ciekawych form reklam i kolorowa koszulka jest tylko jedną z wielu. Jak wygląda koszulka? Jest to zwykła, bawełniana koszulka z lampami led. Lampy Led świecą impulsywnie przez cały czas odsłaniając nam napis na koszulce. Zdaniem Katowickich biznesmenów taka reklama jest skuteczna, choć denerwuje czasem wzrok ludzi.
W USA również występują koszulki, ale nieco inne niż w naszym kraju. W Stanach ludzie decydują się zazwyczaj na coś, co działa chwilowo ale bardzo dobrze. Niektórzy inwestorzy projektują odważne koszulki i decydują się na ich noszenie tylko czasami. Wiadomo – mocny przekaz, czasem ze szczyptą humoru – to musi się sprzedać.
Reklam przyszłości jest bardzo wiele, dlatego nie ma sensu pisać o nich wszystkich. Na pewno warte zapamiętania są balony. Wiadomo, że przestrzeń powietrzna powinna być w miarę przejrzysta, ale umieszczenie na niej reklamy nie będzie złym ruchem. Zwłaszcza lokalni przedsiębiorcy powinni zastanowić się nad taką formą reklamy. Nie jest ona póki co tania, ale to się może zmienić za kilka lat. Wszystkich zainteresowanych innymi naszymi wpisami zachęcamy do dalszego przeglądania naszych artykułów.